Wat komen inwoners of cliënten tegen als ze ondersteuning of hulp nodig hebben? Op papier lijkt dit misschien een duidelijke, rechte weg. In de praktijk blijken er wel eens obstakels te zijn. Om hier achter te komen maken we graag samen met jouw inwoners of cliënten een klantreis.
Via interviews achterhalen we hoe het traject in werkelijkheid verloopt. Waar gaat het soepel en waar is verbetering nodig? De ervaringen van cliënten en inwoners visualiseren we in een curve. Zo is haarscherp inzichtelijk waar het goed gaat en waar het beter kan. Het traject sluiten we af met een gezamenlijke reis. Dan bespreken we tijdens een bijeenkomst de individuele klantreizen met cliënten, beleids- en uitvoerende ambtenaren en professionals. In die gezamenlijke reis worden conclusies getrokken en verbeterideeën geformuleerd. De deelnemers kunnen direct aan de slag met de uitkomsten
Effectieve manier
Charlotte Hanzon: ‘Het maken van een klantreis is een heel effectieve manier om te ontdekken hoe inwoners of cliënten de toegang tot ondersteuning ervaren. Het kan een echte eye opener zijn, waarbij je merkt dat dingen die op papier heel helder lijken, in de praktijk helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. Ik vind het ook een mooie methode omdat je met cliënten, uitvoerders en beleidsmakers samenwerkt aan verbetering.’
JSO voert het hele traject voor je uit. Van het opstellen en houden van de interviews, het uitnodigen van mensen tot het begeleiden van de slotbijeenkomst.
Interesse? Bel of mail ons voor een verkenningsgesprek.